Article Index

 

ΑΣΚΗΣΗ 5


Κορυφή - Κέντρο - Άκρες 3
op_bar_as5

 

 

Καλύπτουμε όλες τις θέσεις όπως βλέπουμε στο σκίτσο.
Μοιράζουμε τους παίκτες μας κανονικά στης θέσεις τους.
ξεκινάμε όπως στην άσκηση 3
Τελείωμα φάσης : καλύπτουμε 3 πιθανές θέσεις με κινήσεις των 11, 9 και 7


Το 11 κινείται μεταξύ του 1ου δοκαριού και του κέντρου της εστίας,το 9 στο 2ο δοκάρι, και το 7  γύρω από τη πλάγια γραμμή της μεγάλης περιοχής.

 

 

 

 

 

 

ΑΣΚΗΣΗ 6

op_bar_as6s

 

 

 

 

Καλύπτουμε όλες τις θέσεις όπως βλέπουμε στο σκίτσο (καλύπτουμε τις θέσεις Α και Γ με 2 παίκτες). Η κίνηση του παίκτη Α στην θέση ΑΑ είναι παραπλανητική κίνηση, και μπορεί να συνδυαστεί με στροφή 180 μοιρών από την θέση ΑΑ για να βοηθήσει στο τελείωμα της φάσης. Τελειώνουμε την άσκηση με σουτ ή πλασάρισμα στην εστία.

 

 

 

 

 

 

ΑΣΚΗΣΗ 7

Άσκηση για καλύτερη συνεργασία του παίκτη κορυφής με το σέντερ φορ
Καλύπτουμε όλες τις θέσεις όπως βλέπουμε στο σκίτσο. (στην θέση Α 2ή και 3 παίκτες)
op_bar_as7

 

Οι παίκτες Α Κ & Γ τοποθετούνται σε μια διαγώνια γραμμή (δεξιά στο σκίτσο), με την πλάτη προς το τέρμα
Ο Α κάνει πάσα προς τον Γ, ο οποίος όμως αφήνει την μπάλα να περάσει προς τον παίκτη Κ
Άμεσος ο παίκτης Γ κάνει περιστροφή και κίνηση για να πάρει την πασά από τον παίκτη Κ
Καλή πάσα 15 μέτρων προς τον παίκτη Β, ο οποίος κάνει πασά προς τον παίκτη Δ που αφήνει για τον παίκτη Κ
Τελική πάσα προς τον παίκτη Δ που μετά την προσποίηση στον προηγούμενο σταθμό έχει κάνει ανοιχτή κίνηση
Ο παίκτης Δ τελειώνει την φάση.

 

 

 

 

ΑΣΚΗΣΕΙΣ 8,9,10

Στης επομενες 3 ασκησεις θα προσπαθισουμε να εξελιξουμε της ασκησεις 5,6,7 χρησιμοιποιοντας αντιπαλο
Ξεκινάμε με σκοπό να ακολουθήσουμε τις ίδιες κινήσεις όπως στις ασκήσεις 5,6 &7. Δεδομένου όμως, ότι μιλάμε για ποδόσφαιρο, το ότι οι αμυντικοί γνωρίζουν τις κινήσεις των συμπαικτών τους θα πρέπει αρχικά οι αμυντικοί να παίζουν παθητικά και σταδιακά να γίνονται όλο και πιο ενεργοί. Βαλτέ έναν παίκτη στήριγμα στη πρώτες προσπάθειες της επιθετικής ομάδας, αφαιρέστε τον όμως σταδιακά. Δώστε στους παίκτες τις θέσεις που παίζουν και σε κανονικό αγώνα. Ξεκινήστε τις ασκήσεις μια στατικά (τοποθετώντας τους παίκτες στην ανάλογη θέση), και μια ανοργάνωτα ( βαλτέ τους παίκτες να κάνουν μια μικρή άσκηση μακρυά από τον τόπο που θα εκτελεστεί η άσκηση και με σήμα δικό σας να κατευθυνθούν στον τόπο όπου έχετε προγραμματίσει να εκτελεστεί η άσκηση).
Ακόμα, οι κινήσεις των παικτών, η πορεία της μπάλας μπορεί να είναι προσχεδιασμένα και θέλουμε να ακολουθήσουμε το σχέδιο, αλλά η επιτυχία της εκτέλεσης δεν είναι ο μοναδικός σκοπός. Εάν ο παίκτης καταλάβει ότι η ροή δεν θα είναι επιτυχής ας κάνει την πάσα προς τον συμπαίκτη στήριγμα, για να μην απολέσει η ομάδα του την μπάλα. Οι πολλές πάσες στο παιχνίδι της Μπαρτσελονα δεν γίνονται για την ομορφιά του ποδοσφαίρου, γίνονται γιατί ο αντίπαλος την εξαναγκάζει να περιφέρει την μπάλα αλλάζοντας άκρες έως ότου οι παίκτες του Πέπε Γουαρδιόλα να πιστέψουν ότι έχουν δημιουργήσει της προϋποθέσεις για κατά μέτωπο επίθεση. Για αυτό ενθαρρύνετε τους επιθετικούς παίκτες σας να μην τα παράτανε επειδή ο αντίπαλος γνωρίζει για το που θα κατευθυνθεί η μπάλα. Ας αποκτήσουν την υπομονή που χρειάζεται να γυρίζουν την μπάλα μέσα από την προπόνηση.

{youtube}cnJy4qYFGmw{/youtube}
   (http://www.youtube.com/watch?v=cnJy4qYFGmw&feature=related)

Με την πάροδο του χρόνου οι παίκτες σας θα μάθουν να γυρίζουν την μπάλα, μπορεί όχι με την επιτυχία της Μπαρτσα αλλά σίγουρα πιο καλά απ ότι σήμερα. Ακόμα εάν επιμείνετε είτε στης ασκήσεις που σας προτείνουμε, εμπλουτίζοντας τις με ασκήσεις από το δικό σας ρεπερτόριο, η εξέλιξη της ομάδας σας θα είναι εμφανή μετά από 2-3 μήνες.