Διάφορα

Ο προγραμματισμός της προετοιμασίας με δεδομένα 2020

Ένα υποδειγματικό πρόγραμμα προετοιμασίας για ομάδες σε ερασιτεχνικές κατηγορίες, που πραγματοποιείται από όλες τις ποδοσφαιρικά προηγμένες χώρες. Αφορά και έμπειρους προπονητές.

Ο «Προπονητής Ποδοσφαίρου» σας παρέχει ένα βοήθημα, ώστε ο κάθε προπονητής να μπορεί να κάνει και να προσαρμόσει γρήγορα το δικό του πρόγραμμα.

Με:

Παραδείγματα προετοιμασίας.

  • Για να σχεδιάσετε με επιτυχία την προετοιμασία, πρώτα θα πρέπει να θέσετε ορισμένες ερωτήσεις στον εαυτό σας. Όταν οι παίκτες σας συνειδητοποιήσουν ότι έχετε οργανώσει μία εντατική και ποικίλη προετοιμασία, θα είναι πιο πρόθυμοι να δεχτούν τη μία ή την άλλη πρόσθετη άσκηση.
  • Ωστόσο αυτό περιλαμβάνει κάτι περισσότερο από τον καθορισμό των ημερών των προπονήσεων και την πλήρωσή τους με περιεχόμενο. Από τις ερωτήσεις που θα θέσετε στον εαυτό σας θα αντλήσετε απαντήσεις, μαζί με σημαντικά συμπεράσματα.

Βασικές ερωτήσεις σχετικά με τον
προγραμματισμό της προετοιμασίας.

  • Τι ενδιαφέροντα, τι κίνητρα και ποιοι είναι οι αθλητικοί στόχοι που έχουν οι παίκτες; Συμφωνούν με τους δικούς σου;

  • Είναι οι παίκτες σας διατεθειμένοι να προπονηθούν πιο εντατικά στην προετοιμασία και είναι προετοιμασμένοι να θυσιάσουν περισσότερο χρόνο για αυτήν;

  • Τι ακριβώς θέλετε να επιτύχετε στην προετοιμασία; Είναι οι ιδέες σας πραγματικά ρεαλιστικές;

  • Πώς θα επιτύχετε καλύτερα τους στόχους σας; Έχετε ετοιμάσει σωστά το περιεχόμενο και την εφαρμογή τους βήμα προς βήμα;

  • Πότε και σε ποιο χρονικό διάστημα είναι εφικτοί οι στόχοι σας;



Τις αρχές μιας καλής προετοιμασίας.

  • Παρουσιάστε στους παίκτες σας το σχέδιο προετοιμασίας κατά τη διάρκεια της πρώτης προπόνησης. Βάλτε παιχνίδια με μπάλα στην πρώτη προπόνηση.
  • Κάνετε ασκήσεις σε μορφές παιχνιδιού που είναι κοντά στο παιχνίδι και είναι και διασκεδαστικές.

ΠΟΥ ΝΑ ΕΣΤΙΑΣΕΤΕ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑΣ;

  • Θεωρητικά, την πρώτη αγωνιστική αναμένουμε να δούμε μία καλά προπονημένη, σε τεχνικό και τακτικό τομέα ομάδα, η οποία κυριαρχεί καλά και υπό πίεση. Η ομάδα θα παρουσιαστεί ως μία καλή μονάδα και οι καινούργιοι παίκτες θα πρέπει να είναι πλήρως ενσωματωμένοι.


3, 4, 5 ή 6 ΕΒΔΟΜΑΔΕΣ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑΣ
ΜΕ 2, 3, ή 4 ΠΡΟΠΟΝΗΣΕΙΣ ΤΗΝ ΕΒΔΟΜΑΔΑ;

  • Όσο περισσότερη προπόνηση τόσο το καλύτερο. Τα περισσότερα βιβλία μιλάνε για μία διάρκεια έξι εβδομάδων, με τρεις έως πέντε προπονήσεις την εβδομάδα, στις χαμηλές κατηγορίες στο ερασιτεχνικό ποδόσφαιρο.

Διαβαστε ολο το αρθρο μεσα στο εγχειριδιο “ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ”

 
 
 
 
 
 

 

του Πέτρου Κένερ

Κατανοώ ότι υπάρχουν σοβαρότερα θέματα από μία φάση ενός ποδοσφαιρικού αγώνα. Ο λόγος που γράφω είναι γιατί δεν θεωρώ το θέμα μόνο ποδοσφαιρικό, αλλά με προεκτάσεις σε όλα τα θέματα που βλέπουν το φως της δημοσιότητας.

Διαβάζω παντού δημοσιεύματα, ακόμα και σε ξένα ΜΜΕ, που κατηγορούν το διαιτητή του αγώνα Αγγλία-Δανία, γιατί δεν σταμάτησε τον αγώνα επειδή υπήρχαν δύο μπάλες στο γήπεδο. Το δηλώνουν μάλιστα και διεθνείς βετεράνοι ποδοσφαιριστές. Γνωρίζω λοιπόν σε κάποιους που πιθανόν δεν το γνωρίζουν, ότι τουλάχιστον εδώ και μία πενταετία ο κανονισμός ΕΧΕΙ ΑΛΛΑΞΕΙ, και ο διαιτητής ΔΕΝ είναι υποχρεωμένος (όπως παλιά) να σταματήσει την εξέλιξη του αγώνα. Αυτό το έκανε η ΟΥΕΦΑ –και καλά έκανε– γιατί, ειδικά τα τελευταία λεπτά των αγώνων, κάποιοι πετούσαν μια δεύτερη μπάλα στο γήπεδο, για να ανακοπεί μια επικίνδυνη για γκολ επίθεση.

Σωστά έκανε λοιπόν ο συγκεκριμένος διαιτητής και συνέχισε το παιχνίδι, γιατί φαίνεται ξεκάθαρα ότι κανείς παίκτης της Δανίας δεν επηρεάσθηκε από τη δεύτερη μπάλα. Είναι αδιαπραγμάτευτα οφθαλμοφανές ότι όλοι οι Δανοί ποδοσφαιριστές κυνηγούν να ανακόψουν τον παίκτη της Αγγλίας που είχε στα πόδια του την μπάλα του αγώνα.

Ο λόγος που γράφω αυτά τα ολίγα, για να το συνδέσω και με την πρώτη μου παράγραφο, είναι ένα μεγάλο ΓΙΑΤΙ. Γιατί δεν είπαν κάτι περί αυτού οι παρουσιαστές του αγώνα; Δεν το γνώριζαν; Πολύ πιθανόν, αλλά κανείς δεν τους ενημέρωσε μέχρι το τέλος του αγώνα; Γιατί σήμερα μεγάλα ΜΜΕ, σε όλες τις μορφές τους, συνεχίζουν να το αναπαράγουν; Είναι δυνατόν να το ξέρω εγώ και κανείς άλλος να μην το γνωρίζει; Φυσικά όχι.

Πριν γράψω για το θέμα επικοινώνησα τηλεφωνικά με φίλους και γνωστούς διαιτητές. Τους ρώτησα μήπως υπάρχει καμία ακόμη πιο νέα αλλαγή στον κανονισμό. Όλοι μου είπαν όχι και επιβεβαίωσαν όλα όσα σας ανέφερα για την αλλαγή πριν πέντε και πλέον χρόνια.

Πέραν του αρχικού ερωτήματός μου «Μα κανένας δεν το γνώριζε;» καταλαβαίνεται πόσα ερωτήματα «γεννιόνται»; Και δεν είναι μόνο ποδοσφαιρικά. Πως να μην μπερδευτεί ένας λαός (παγκοσμίως) όταν δεν γράφονται ούτε τα αυταπόδεικτα. Μετά, το παιδί μου, και κυριολεκτώ, μου λέει: «Μα μπαμπά το διάβασα στο (τάδε επώνυμο site…)».

Πέτρος Κένερ

Καθηγητής-Προπονητής Ποδοσφαίρου

Στο ποδόσφαιρο βλέπουμε συχνά παίκτες που έχουν ταλέντο, αλλά μένουν μια ζωή...ταλέντα. Αυτό που κάνει τη διαφορά μεταξύ ενός ταλέντου και ενός καλού παίκτη ειναι η ανάπτυξη των ηγετικών ικανοτήτων και η άσκησή τους σε κάθε στιγμή του αγώνα ή της προπόνησης για την επίτευξη των κοινών στόχων.

Διαβάστε περισσότερα: Είσαι γεννημένος ηγέτης;

Πολλές ελληνικές επαγγελματικές ομάδες επενδύουν χιλιάδες ευρώ στις υποδομές τους, χωρίς τελικά αυτές να αξιοποιούνται. Πολύ απλά, γιατί οι ομάδες αυτές δεν έχουν το θάρρος να τις αξιοποιήσουν. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό, ο νεαρός παίκτης να έχει εμπιστοσύνη στην ομάδα που τον εκπαιδεύει, ότι κάποια στιγμή θα του δοθεί η ευκαιρία να δείξει το ταλέντο του. Όπως σημαντικό είναι και η ομάδα να παρέχει στο ταλέντο, σωστά εκπαιδευμένους προπονητές με πτυχία, χαρακτήρα και φιλοσοφία, που θα ταιριάζει με τη φιλοσοφία του συλλόγου.

Διαβάστε περισσότερα: Από ταλέντο σε επαγγελματία

Προπονητές, γονείς, παράγοντες του ποδοσφαίρου... Αξίζει να το διαβάσουμε όλοι.... "Αγαπημένε μου πατέρα, Δεν ξέρω πώς να στο πω. Σίγουρα πιστεύεις ότι το κάνειςγια το καλό μου, αλλά δεν μπορώ να μην αισθάνομαι άσχημα, να μην αισθάνομαι παράξενα. Μου έκανες δώρο μια μπάλα, ενώ καλά καλά δεν είχα αρχίσει να περπατάω.

Διαβάστε περισσότερα: Αξίζει να το διαβάσουμε όλοι !!

Μέρος ΙΙ

4) Η οργάνωση της προπόνησης

Η οργάνωση της προπόνησης αποτελεί ένα δύσκολο αλλά αναπόσπαστο κομμάτι μιας επιτυχημένης διδασκαλίας του ποδοσφαίρου. Με την κατάλληλη προετοιμασία της προπόνησης, ο προπονητής θα παρουσιάσει ένα οργανωμένο πλάνο, με σαφείς και συγκεκριμένους στόχους κάθε φορά, που θα επιτρέψει και θα ενισχύσει την αποτελεσματική εκμάθηση των στοχευμένων κινήσεων. Όταν ένας προπονητής μπαίνει στο γήπεδο απροετοίμαστος, η προπόνηση δεν θα έχει επιτυχία και οι παίκτες θα είναι αποδιοργανωμένοι.

Διαβάστε περισσότερα: ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ ΣΤΙΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ (Μέρος 2)

Η διδασκαλία των τεχνικών δεξιοτήτων και των στρατηγικών του ποδοσφαίρου στις νεαρές ηλικίες αποτελεί μια πραγματική πρόκληση. Όλοι οι προπονητές έχουν έρθει κάποια στιγμή αντιμέτωποι με το ερώτημα «τι πρέπει να πω στους νεαρούς και χωρίς εμπειρία παίκτες». Στην περίπτωση που η επιτυχία δεν έρθει όσο γρήγορα επιθυμούμε, η απογοήτευση και το αδιέξοδο κατακλύζουν τόσο τον παίκτη, όσο και τον προπονητή. Συχνά όμως, το κακό αποτέλεσμα δεν οφείλεται στην ανικανότητα του παίκτη, αλλά στην μέθοδο που ακολουθεί ο προπονητής.

Διαβάστε περισσότερα: ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ ΣΤΙΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ
Δεν υπάρχουν εικόνες